welcome note

Jum jadi follower saya!

kahwin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KLIK KLIK INI

online user

KLIK KLIK SINI

Aug 21, 2010

Rumah Idaman ku..

SALAM OLL..

   Korang pernah tak bercita-cita nak memiliki rumah satu hari nanti? emm tu da tentu la kan, selain dari kenderaan, rumah memang menjadi pilihan .Rumah tu aset penting disamping aset2 lain..hehe.Tapi korang  pernah ke terfikir rumah korang nanti nak gaya hiasan dalaman macam mane. Aku ni memang selalu berangan2, konon nak rumah tu bergaya moden kontemporari, tapi apa maksudnya pon aku tak tahu..hehe


   Ada yang nak gaya inggeris,ala yang macam dlm cite2 mat saleh tu la, ada yang tak tahu nak gaya apa lalu wat gaya "rojak",semua gaya hiasan digabungkan pastu korang pun pening.Ahakz!Ada yang nak gaya retro, macam2 lagi la ikut kemampuan, citarasa dan kreativiti korang.Yang pasti aku dengan gaya citarasa aku iaitu Moden kotemporari.Kalau la aku ada rumah!! chewahh.


   Aku taknak banyak sangat perabot, just simple je,pastu perabot2 tu mesti yang unik-unik macam yang dijual kat IKEA.Suka sangat tengok barang2 kat IKEA sebab menarik dan moden, sesuai la dengan citarasa aku. Rumah simple takde la aku rasa beserabut, balik keje tenang.Rumah kan tempat berehat setelah penat lelah bekerja jadi memang wajar la rumah kita tu kene cantik kan.



  Kalau nak murah, kene la pandai memilih barang2 dan susun atur sendiri,takde makna aku nak gunakan perkhidmatan orang laen untuk wat kan rumah aku cantik.Kalau hias sendiri lagi kita rasa puas hati,manelah tahu kalau ada bakat terpendam dalam menghias2 rumah ni kan.Tapi kalau nak dapatkan idea2 nak hias rumah tu kene bertanya gak la, ala kalau nak senang surf je internet, macam2 info kite leh dapat. Senang kan.Dunia di hujung jari. Dalam nak hias rumah ni ape yang penting ialah bajet! kalau takde bajet memang hanya bermimpi la nak gaya rumah yang cantik2.. So memang kene prepare awal2 bab bajet tu.


                  ********************************************


    Da habis mengomel pasal gaya-gaya hiasan dalaman  dan idea2 hiasan,sekarang aku nak berangan2 lak.Kalau la aku ade rumah, akan ku hiaskan dengan gaya yang menepati citarasa aku. Kalau ruang tamu aku nak gaya macam bawah ni,aku tak suke kalau banyak2 sangat sofa.just satu yang panjang pastu bentang karpet letak sebijik dua bantal besar kat karpet,.leh je lepak2 dan baring kat karpet tu sambil tengok tv.Pastu hiasan2 lak nak yang unik2, semuanya mesti dari IKEA.Tv semestinya la LCD yang jenis lekat kat dinding.wahhhhhh gile mewah. Kawin ngan anak orang kaya baru leh dpt.Ahakz!

               Simple tapi dengan gaya moden

                          Ni pun sama.


     Seterusnya bilik tidur, ni pun aku suke yang simple tetapi moden.Tak nak banyak sangat perabot sebab nanti menyesakkan otak je,yang simple dan tenang jadi pilihan aku sebab bilik tidur utk rehat.Dari segi warna pun tak kisah,tapi kalo diberi pilihan nak kaler pink,Ahakz! yang penting hiasan kene unik.

                               Suka macam ni

           Ngah cari bedroom tetibe tejumpa yang ni,unik gile..


   Ok pasal kitchen pun sangat penting bagi aku, still dengan citarasa yang sama.Disebabkan aku suke memasak so aku nak kitchen aku tu modern dan cukup dengan peralatan2 memasak yang canggih..chewah.pastu meja dia macam bar,bukan bemaksud ade bar ke ape, just nak gaya mcm tu. lagi cumil, aku masak suami aku leh tgk aku masak..ngeee..gatai!



    Last sekali tang bilik mandi..aku nak ada tab mandi..baru syok nak mandi,kalau toilet cantik mesti rasa xnak keluar je dari toilet kan..ngeeee..yang penting mesti unik dan simple.Baru la ada feel kat dalam toilet, baru la leh dapat banyak ilhamm..ahaha

                        Kaler pink lagi..i loikkkkk..

                              Simple dan sweet...


   Ha da abes la aku nak berangan pasal rumah idaman,..hehhe..tapi satu hari nanti mane taw leh jadi kenyataan ke angan2 mat jenin aku ni,.hehe. INSYAALLAHH..
Sharing is Loving :}

0 comments:

Related Posts with Thumbnails