welcome note

Jum jadi follower saya!

kahwin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KLIK KLIK INI

online user

KLIK KLIK SINI

Oct 5, 2010

Kehidupan BERMULA..

                                     Muka ceria sewaktu tggu incik bas.
  
      Bermula la kehidupan aku pada 4 oktober 2010..Satu tarikh keramat..Perjalanan mencari rezeki untuk mendapatkan sesuap nasi..chewahhh! hari ni 5 oktober, hari kedua permulaan hidup baru,.Bermacam-macam rintangan kene hadapi untuk nak mendapatkan kepuasan yag diimpikan.Bukan mudah menyusun tangga ke angkasa huyeeeeeeeeey!! bukan mudah jalanan ini untuk diharungi,apapun jua bisa terbukti andai langkahmu tidak terhenti..menuju puncak!! gemilang cahaya,mengukir cita seindah rasa,menuju puncak impian dihati bersama janji azam sejaati...pasti berjaya di PPUM.. Adeh menyanyi plak aku..tapi lagu tu memang sedikit sebanyak memberi sumber inspirasi la untuk terus mengharungi dugaan-dugaan yang bakal aku tempuhi..

  

     Dugaan yang paling perlu untuk aku lalui ialah TRANSPORT. Aku menaiki bas untuk ke PPUM. Rumah sewa dekat Taman Dato Harun.Jadi satu-satunya kenderaan awam yang murah adalah bas, teksi tu memang la sentiasa ada tapi siapa yang dapat tahan untuk naik teksi hari-hari,botak la..hehee..disebabkan satu bas je yang ada jadi bas sangat-sangat penuh dengan manusia,macam sadin dalam tin..Kene pulak orientasi selama sebulan maka 8-5 adalah waktu yang perlu di tempuhi selama berorientasi. Maknanya Opis hour..jadi memang la jem..Wahai hati sabar la kamu.. Tempuhi je la..Jangan banyak merungut kayh!!! hehehehe




   Macam-macam aktiviti la dalam jadual orientasi ni, ade kursus, ada exam, ada praktikal..Takpa lah nak keja kan kene la lalui semua tu.,cabaran tu kan tak akan lari akan sentiasa ada..WEH AKU BG MOTIVASI KAT DIRI SENDIRI KE NI?????? hhahhahahaha..YAng pasti aku sangat gembira sebab mulai 4 oktober tu aku da gelar STAFF NURSE!!!.. tahniah2..


P/s: Apa la aku merepek ni..kalo ade kerepek pun sedap ni..LAPOOO LAPOO...
Sharing is Loving :}

0 comments:

Related Posts with Thumbnails