welcome note

Jum jadi follower saya!

kahwin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KLIK KLIK INI

online user

KLIK KLIK SINI

Apr 10, 2014

SAYA SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR ANDA!!

Salam mommies-mommies dan M2B sekalian..

  Anda perlukan supplement tetapi tak tahu dimana nak mendapatkannya??? Badan rasa letih, lesu, lemah dan longlai macam tak ada tenaga jer?? jeng jeng jeng ayeen sedia membantu anda..

    Anda sudah membeli supplement tetapi tak tahu merujuk pada siapa cara yang betul untuk consume supplement tersebut??? Apakata anda terus hubungi ayeen kita berkongsi cara makan dan cara penggunaan supplement yang betul.. PERCUMA KONSULTASI jer.. tak payah nak bayar-bayar sayang.. memang tugas ayeen menyampaikan kebaikan-kebaikan kepada yang memerlukan..

   Dalam pekerjaan hakiki ayeen pun iaitu sebagai JURURAWAT kami dididik untuk memberi nasihat kesihatan kepada pesakt-pesakit yang memerlukan.. Jangan segan-segan untuk bertanya.. nanti sesat jalan uolls..hehehe

Anda tahu tak yang VITAMIN C tak boleh dimakan bersama Udang@seafood????Boleh membawa maut yer sayang-sang.. tak tahu?? meh pm ayeen meh.. makan supplement tetapi tak tahu cara yang betul sangat merbahaya..

                         Pengumuman-Pengumuman



Nak bagitahu ni, Ayeen merupakan Shaklee Independent Distributor.
Bagi yang berminat dengan Supplement Shaklee boleh la berhubung terus dengan ayeen ye..
boleh sms/whatapps/call terus di no 011 12853251. COD area Ampang, Keramat, Pandan Indah dan kawasan sekitarmya!!


 KENAPA KITA PERLUKAN SUPLEMEN TAMBAHAN??  ini dipetik dari FB SIHAT DAN SEGAR. Kaji lah memang kebenaran!!!



   "Orang dulu-dulu tak makan vitamin, sihat je. Orang asli tak makan vitamin, sihat je".Saya akui juga kebenaran kata-kata itu. Namun, semua tu tak boleh nak dibanding dengan kita hari ini. Zaman dulu tak ada pencemaran. Orang asli dalam hutan tak ada pencemaran. Orang zaman dulu, orang asli tak makan makanan proses, fast food, dan sebagainya. Orang dulu2, orang asli tak guna bahan2 kimia, tak pakai make-up yang ada bahan kimia, etc..

   Kita sekarang terdedah kepada pencemaran, terutama pencemaran udara. Dalam makanan, sebaik2 sayur adalah sayur mentah/ulam, kerana proses memasak menghilangkan khasiat dan vitamin sayur - berapa kerat yang makan ulam? Kita memerlukan 500mg vitamin C sehari yang terkandung dalam 7 biji oren. Siapa larat makan 7 biji oren setiap hari? Kalau dalam rumah ada 6 orang, 6x7=42 biji oren perlu disediakan setiap hari!!!

   Menyebut tentang pencemaran, setiap pencemaran meninggalkan kesan dalam tubuh kita, menghasilkan radikal bebas yang menyebabkan sel badan kita berubah bentuk, dari bulat cantik kepada bentuk2 lain, bujur ke, bersegi ke... apa2 lah. Radikal bebas ni boleh dihapuskan dengan pengambilan anti oksidan, iaitu rangkaian vitamin2 seperti vitamin C dan Vitamin E. Jadi setiap hari kita kena makan 7 biji oren, serta sumber vitamin E seperti minyak sayuran, minyak zaitun, minyak bunga matahari, makan sayuran berdaun hijau gelap (makan mentah ya), kekacang dan bijirin, dalam kuantiti yang mencukupi untuk mendapatkan sumber vitamin E...

   Tiada masalah jika kita mampu menyediakan semua itu.Itu belum lagi mencukupkan keperluan vitamin lain, seperti vitamin A, B (vitamin B ada banyak dan dari sumber berbeza), vitamin D, vitamin K, dan mineral2 lain seperti kalsium, magnesium, fosforus, zink dan sebagainya.

    Jangan komplen kalau badan sentiasa penat (walaupun dah cukup rehat), selalu stress, selalu selsema (tanpa masalah sinus), hormon tak stabil bila kita tak mampu nak berikan tubuh kita keperluan vitamin dan mineral hariannya... Tepuk dada, tanya pada diri sendiri "Cukupkah vitamin dan mineral yang diperlukan olehku dan keluargaku?" Hanya anda yang tahu jawapannya



   JUM sayang-sayang.. supplement tu sangat penting di masa kini.. Bagi yang begitu menitikberatkan kesihatan diri dan keluarga segeralah mendapatkan suppliment tambahan yang baik untuk kesihatan anda.. caranya.. Meh PM ayeen, email boleh, call boleh, sms boleh, whatapps pun boleh.. Tengok nombr telefon seperti tertera diatas ye.. 

Selamat malam kesayangan..



Sharing is Loving :}

0 comments:

Related Posts with Thumbnails