welcome note

Jum jadi follower saya!

kahwin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KLIK KLIK INI

online user

KLIK KLIK SINI

Jun 28, 2011

Mana nak cari LESUNG BATU ni...



     

             Puas aku meround  JUSCO, CARREFOUR, TESCO untuk mencari lesung batu yang diidamkan tapi tak berjumpa..Stress aku dan Tokwan arini.. Ke aku yang salah tempat??.Kat hypermarket memang tak de jual lesung ke?? Barang penting tu kat dapur.. lesung batu la yang menjadikan rasa makanan tu hidup..bleh plak engkorang tak jual ye. Jual BLANDER je.Blander VS lesung batu mesti la lesung batu yang menang.Rasa n feel tu laen beb...Awat la lesung batu ni tak dikomersial kan..hehehehehhe


    Help!!! Help!! kat mana nak cari nih... Asik kat pasar malam je..pasar malam bukannya ade hari-hari..hehehe... walaupun kat kawasan umah sewa aku ni setiap hari selasa,rabu,khamis. jumaat, sabtu n ahad ada pasa malam..gagaga..tapi macam tak penah jumpa plak lesung batu dipamerkan...haishhhh..


    Susah la hidup tanpa lesung batu ibarat irama dan lagu..hahahaha..Masakan tanpa lesung batu tak lengkap tau tak..Sambal belacan tumbuk dengan blend mana lagi sedap? mesti la tumbuk...Aku dengar ade teori mengatakan sisa2 bawang yang kite tumbuk dalam lesung batu sebelum tu la yang bertindak balas secara kimia menjadikan bawang2 dan cili yang ditumbuk jadi sodap..hahahha.. yeke?..kuikui..Takpe takpe pencarian akan diteruskan lagi demi mencari barang idaman.. aku tak akan berhenti mencari sehingga ke lobang cacing..ahakz.


 P/s: Suka masak la sekarang ni..PRAKTIS2..hehhheheh


     
Sharing is Loving :}

0 comments:

Related Posts with Thumbnails