welcome note

Jum jadi follower saya!

kahwin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KLIK KLIK INI

online user

KLIK KLIK SINI

Dec 14, 2011

DIY tudung

Salam peeps..

Hari ni baru semangat nak post entri baru..hahahhaha. bukan maen lama lagi ek baru ade mood nak berbloging nih.. Hari ni aku terajin sikit setelah bermalas-malasan selama sebulan..hihihiihi.. Hari ni nak post about kerajinan diri men'DIY' tudung.. ngeeeee tengok dibawah ni...

Memula aku wat camni :

eh  mesti la ade bahan2 kan.
1. kain chiffon semeter 
2. sulam border yang leh dapat kat kedai jahit
3. benang
4. manik2 ikut suka hati kamu
5.jarum
6.gunting

1. Beli la kain chiffon kat memana kedai.Aku beli kat kamdar je Rm5 semeter so aku bli semeter. cukup la tu..heheehehe then potong la yg macam aku potong kat bawah ni..pastu gi la hantar jahit tepi.. jgn jadi mcm aku jahit sendiri.. hehehe
Abaikan tikar getah tersebut. Kain tu warna pink mungkin x nampak sgt.


 2 . Pastu jahit manik di sekeliling tudung tu.

aku jahit atas bawah mcm ni sebab aku failed la nak jahit lurus..heheh

3. then aku jahit manik besar plak kat atas manik kecik2 tu. Tengok2 kan da kata aku failed jahit lurus..kuikui.. Halal je la.. Tapi manik besar ni aku x jahit kat semua bahagian. hanya jahit kat separuh bahagian je. 







4. Sulam border tu aku bli 1/2 meter je.. semeter harga rm26.70 mahal jugak kan,.hehe. Then aku susun2 jadi bentuk macam kat bawah ni dan jahit atas tudung aku tu..mesti korang tak paham sgt kan.. xpe tgk gambar yg da siap mesti korang paham. x paham PM aku.hihi





5. then aku jahit manik-manik ni kat atas manik2 besar tu.. kat bahagian ade manik besar je aku jahit manik comel bulat2 tu sebab manik2 tu akan berada di atas kepala aku nnt..weeeeeee..



6. Pandangan apabila tudung tu dah siap.. nmpak tak? adehh nampak2 kan la ek..heheheh



7. Nak tengok x yang da siap,..ngeeeeee. akan pakai time tunang nnt.. alamak x rahsia la kan..hehehe..
Biarlah excited nak tunjuk hasil kerja.. ngeeeeeee.. - Malumalu-







 ngeeeeeeee.. sekian.

Sharing is Loving :}

10 comments:

Mrs. Ady Firdaus said...

kreatippp

Unknown said...

macehhhhhhh

niss said...

cantik =)

Unknown said...

3D Rose Lace CANTIK DAN MURAH!

Assalammualaikum wbt dan slm sejahtera....
menjemput anda ke:
http://lace-rose-murah.blogspot.com

1 Row Lace Rose dijual dengan harga RM 4.50 dan RM 5.50 / meter sempena pembukaan online shop saya

Sangat Cantik....Boleh dijahit pada tudung, baju atau gaun sicomel...BANYAK LAGI WARNA MENARIK DI LAMAN WEB SAYA

Order boleh dibuat terus ke online shop

Untuk mengenali saya dengan lebih lanjut, boleh ke fb saya

http://www.facebook.com/#!/puan.shima.37 @ call/sms saya Shima: 0122429082 atau emel saya:

nurezqy@gmail.com


Unknown said...

sulam border tu blo lat kedai bunga reben area jalan TAR

PUAN PIA said...

potong kain tu bapa meter ek?

Unknown said...

sofia.. kain tu kite beli semeter kat kamdar tp better beli semeter setengah panjang sikit pastu kite potong 2 sama rata.. kalo x potong nnt x jadi selendang, tapi jadi tudung bawal pulak..heeeee

Anonymous said...

cantek la sis..boleh bg ukuran x jarak antara bunga2 sulam 2 dgn beads..thx

Unknown said...

anon..
jarakkan dlm 10 cm..

Anonymous said...

sis..berapa ukuran tuk kt letak border atas kepala 2?

Related Posts with Thumbnails