welcome note

Jum jadi follower saya!

kahwin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KLIK KLIK INI

online user

KLIK KLIK SINI

Sep 23, 2012

Kek Tiramisu nyum nyum..

 Salam 1 Malaysia

  Hai dah lama nampaknya aku tak menghapdet blog ni.. Sangat busy dengan kerja dan busy dengan persiapan untuk wedding nanti.. Pasport dah settle, flight bagai semua dah settle ( orang nak honeymoon aku pun nak) heeeeeeee.. Borang-borang prosuder nikah tu semua tak risau dah, semua nya online je,, print je lah nanti, isi-isi mana yang berkenaan kan.. yang penting2 kebanyakkannya dah settle.
Tapi baju nikah aku tak tempah lg,,hehehhe sempat ke tak, tak tahu la,. design aku simple je.. baju kurung moden,.. sempat kot.. skrg ada masa lagi 6 bln.

       Oklah tutup cerita pasal nak kawen, dalam busy-busy pun aku sempat juga memenuhi permintaan adik-adik aku, yelah sorang nak makan itu sorang nak makan ini. Sorang nak kek tiramisu, sorang nak sushi, ada je permintaan kan,..hehehe Demi untuk tidak menghampakan permintaan orang yang tersayang maka lahirlah.............. jeng jeng jeng..

Menarik strawberry n peach tu  kan


       Yummay.. sangat mudah kek ni sebab tu boleh buat berkali-kali,. tapi kosnya mak aiiii mahal weh, yelah whipping cream n cream cheese je dah mahal, buah strawberry lagi.. Sesekali leh la kan nak menjamu keluarga, kawan-kawan.

Aku kongsikan resipi kek tiramisu ni ye.


Bahan-bahan

1 biji sponge kek ( aku beli kek span perisa kopi yang dah siap, guna biskut meri pun sodap)
250ml whipping cream
200ml cream cheese
1/2 cawan gula halus
1 cawan air panas (nak bancuh kopi)
1 sudu makan serbuk kopi (  nescafe pun boleh)
serbuk koko untuk hiasan
Buah strawberry untuk hiasan
Buah peach dalam tin untuh hiasan


Cara-cara

 Bancuhkan kopi dengan satu cawan air panas tadi
 Satukan gula, cheese dan cream
 Pukul adunan tadi sampai kembang dan gebu
 Potong kek susun pada loyang
 Susun 1 bahagian
 Tuangkan 1/3 bahagian bancuhan kopi ke atas kek
 Sapu 1/3 bahagian adunan cream+cheese tadi atas kek
 Susun lagi bahagian yang selebihnya
 Ulang sampai habis kemudian tutup dengan cling film dan simpan dalam fridge sebentar...
 Hiaskan dengan serbuk koko, strawberry n peach bila masa nak menghidangkannya...


yummayyy cubalah





Sharing is Loving :}

0 comments:

Related Posts with Thumbnails