welcome note

Jum jadi follower saya!

kahwin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KLIK KLIK INI

online user

KLIK KLIK SINI

Feb 4, 2013

Daging Masak Merah DIY..hahaha

Salam B2B sekalian...




                     


     Boleh tak nak guna ayat DIY??? asik  DIY untuk kahwen je kan arini DIY la makanan pulak..huhuhuhu..Orang kata kalau untuk makanan guna ayat HOMEMADE ala tak kisah la nak guna DIY juga..lalalala

    Arini teringgin nak makan makanan feberet,. kalo makan kat restoran thai mesti punya order bende wajib ni selain tomyam..kebetulan memang semua bahan ada..ringkas je resepi cik ayeen ni..

   Bawang putih 3 ulas (tumbuk)
   bawang besar sikit (tumbuk)
   cili padi 7 biji (tumbuk)
   serai 2 btg (tumbuk)
   Halia 1 inch ( tumbuk)
   daun limau purut
   bawang 1 biji di mayang
   cili benggala (hiris)
   Cili boh
   sos cili
   sos tomato
   sos tiram
   pewarna merah
   Daging ikut suka


   cara-cara

  Memula kene rebus dulu daging tu rebus dan letak sikit pewarna merah, rebus sampai lembut daging tu, panaskan kuali, tumis bahan2 yang ditumbuk tadi sampai naik bau, masukkan cili boh, segala sos yg disenaraikan di atas, masuk kan garam skit, gula skit, masuk kan daging yg dah empuk tu, gaul2 rata. masukkan cili benggala, bawang. tunggu dlm 5 minit dah siap.. mudah nya!!!! jum makan,, Bismillahhhhh...
Sharing is Loving :}

4 comments:

eddany @ WE said...

yummy...

sedappp nya!

NinaAz said...

Haha. Segala bagai diy nih. Kikiki. Pandai masak.Dh boleh kawin dah ni. Hihi...

ayeen muhammad said...

eddany

sedap..heeeeeeee

ayeen muhammad said...

NinaAz

hahahahaha.. lawak kan gune ayat DIY untuk makanan.
ye gigih masak macam2 persediaan untuk kahwin..hohoho

Related Posts with Thumbnails