welcome note

Jum jadi follower saya!

kahwin

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

KLIK KLIK INI

online user

KLIK KLIK SINI

May 2, 2014

Hilangkan ECZEMA dengan Shaklee!

Salam Mommies..

     Ini adalah salah satu punca penting kenapa Ayeen jatuh hati dengan Shaklee dan segera mendaftarkan diri sebagai AHLI SHAKLEE seumur hidup. 






AMARAN!! entri ini mungkin menyayukan hati anda!!

      Hati ibu mana yang tidak sedih mendengar anak menangis kesakitan akibat RUAM LAMPIN & ECZEMA yang teruk diseluruh badan, hati ibu mana yang tidak menangis mendengar tangisan sayu anaknya, mengadu kesakitan, bayi sekecil sebulan hanya tahu menangis dan menangis untuk menyatakan rasa ketidakselesaanya,.. (ketika itu hana berusia sebulan)

     Sebagai ibu dan bapa yang prihatin, apakah perasaan anda ketika ini? Tidak keruan bukan, menangis bersama-sama bayi anda itu sudah pasti , tidak tahu bagaimana cara untuk membantu bayi anda, bingung apabila pelbagai cream ruam lampin serta eczema telah dicuba tetapi hampa!!

   Ya Allahh!! Seboleh-bolehnya ayeen memang tak nak ingat langsung pengalaman ayeen yang satu ni, kalau boleh nak buang jauh-jauh dan anggap seolah-olah ianya tak pernah berlaku dan hanya sekadar mimpi.. Boleh?? tapi ayeen nak share jugak dan bantu mommy-mommy diluar sana,. Jangan buntu!!!! cuba, cuba dan terus mencuba!! Doa pada Allah yang satu. 


Sekadar gambar hiasan
                
     Boleh bayangkan tak baby hana menderita ruam lampin lebih kurang gambar diatas, bezanya ruam bayi ini lebih tertumpu pada bahagian punggung manakala Hana tertumpu di "Private part" sehingga di bahagian punggung, merah menyala umpama cili merah tu., Setiap kali tukar pampers Hana mesti menangis kesakitan,. luluh hati ibu!!

         Bukan sahaja ruam lampin, hana juga diserang CRADLE CAP!! dari kulit kepala sehingga ke bahagian mata cradle cap menyerang hana!! Ya allah semuanya memang berlaku ketika usia hana mencecah sebulan,bingung memikirkan sama ada inikah balasan tuhan kepadaku diatas dosa-dosa yang bertimbun..Macam-macam yang bermain difikiran ketika ini.


Cradle cap

  Bermacam jenis krim ayeen cuba, krim dari klinik kerajaan mahupun hospital, Ezzera, sudocream, dropoline,mogooo,vco,lactasid shower bath,semua telah dicuba tetapi hasilnya sangat mendukacitakan!!!
dari semurah-murah krim sehingga ke rm60 untuk satu tiub kecil telah ayeen cuba,petua-petua lama apatah lagi, langsung tiada perubahan. Sehingga suatu hari ayeen mengoggle dan terjumpa apa yang dikatakan KRIM AJAIB!! terus ayeen dapatkan dan mencubanya pada Hana!!..

       ALHAMDULILLAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH...........

Setelah 3 hari, merah-merah pada kulit hana semakin kurang, satu perubahan yang sangat ketara,didalam hati hanya allah sahaja yang tahu betapa bersyukurnya ayeen kerana usaha ayeen mencari ubat yang terbaik untuk hana membuahkan hasil!!! Alhamdulillahhh. Sehingga sekarang kulit hana gebu dan bebas dari masalah kulit lagi. 








Kebaikan herbal Blend, krim pelbagai guna ini adalah untuyk merawat:


1. Ruam, 

2. Luka kecil , 

3. Calar, 

4. Demam (sapu keseluruh badan suhu akan turun), 

5. Eczema, 

6. Masalh kulit Gatal 

7. Menghilangkan Parut 

8. Melembutkan Kulit Yang Kasar 

9. Elokkan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki. 

10. Baik untuk demam campak. Menghilangkan kesan atau tanda demam campak. 



       Banyak kegunaan krim Herbal blend ni, bukan sekadar untuk ruam sahaja, ayeen penah apply krim ni satu badan Hana bila ayeen rasa dia macam nak demam,. Alhamdulillah tak jadi demam..Tangan husband luka terkena pisau pun ayeen gunakan krim ni sapu kan pada luka , terus darah berhenti mengalir!! memang ini KRIM MAGIC bagi keluarga kami. Tapi sayang!! Krim ni memang KILLER product Shaklee, Hari ni keluar stok hari ni juga habis,. beberapa minit je terus lesap!!! payah sangat nak dapat!! 

           


Jum auntie2 order shaklee dengan mama hana..





Sharing is Loving :}

2 comments:

cik mah said...

Wah,...bgusnyalah...hr tu cik mah ada enzema...tp dah ok...xtau nk sapu ape...bia baik sendiri je....huhu

Unknown said...

Tu la cik mah..
kita yg dewasa ni xpe leh tahan sakit..
Hana waktu tu tahu nangis jee... sian sgt.. buntu dah..

Related Posts with Thumbnails